Apel wojskowy:

Nowy temat (czas do 26.05): Jestem przy tobie. Nieważne, co jeszcze przyjdzie ci do głowy, jestem przy tobie. Klucze: sądzić, nachalny, patyzant, wygodnie

Namierz cel:

niedziela, 24 lutego 2019

[3] Alternatywne stany czarownicy ~ Kaja Wika


            Przyznam, że napisanie tekstu w pierwszej osobie przedstawiającego alternatywną mnie, było nie lada wyzwaniem, ale także niezłą zabawą. Myślę, że w przyszłości może powstać kontynuacja tego opowiadania. A teraz zapraszam na niezbyt alternatywną grypę Gai, czyli Kai i jej zmagania z syropem na kaszel.



Ileż razy można przechodzić grypę. Cieknący nos, kaszel i gorączka spędzają mi sen z powiek. Myślisz sobie, że jak uwarzysz syrop na kaszel i płukankę ziołową na bolące gardło, to lekarstwa wystarczą ci przynajmniej na parę kolejnych miesięcy, ale nie. Dokładnie miesiąc po tym, jak się wyleczyłam, kolejny wirus zalazł mi za skórę.
            Stoję z kuchni owinięta szczelnie w puchowy szlafrok i resztką sił miażdżę tłuczkiem igły sosny. Porcelanowy moździerz zgrzyta pod naciskiem narzędzia. Przez nieuwagę, szybkim posunięciem wysypuje połowę igieł z naczynia.
– Niech to szlag jasny trafi! – krzyczę, a w kuchni zapalają się wszystkie lampki, nawet te zawieszone pod szafkami dla lepszej widoczności.
– “Wiem, że jesteś chora, ale to nie powód, żeby ciskać mięsem.” – Cichy, zirytowany głos pojawia się w mojej głowie.
– Nie mam na to ochoty – odpowiadam na głos – a ty, raz na jakiś czas, mógłbyś nie podsłuchiwać Radomirze.
– "Dobrze wiesz, że nie mogę wyłączyć tej zdolności. To u nas dziedziczne. Do tego zawsze słyszę, gdy przeklinasz. To jak alarm budzika, który krzyczy, że coś się dzieje.” – Ton głosu odbija się od bębenków w uszach mojego ciała astralnego. – “Poza tym wiedziałaś, w jaką rodzinę się wżeniasz.”
W głowie słyszę cichy śmiech i jakby odgłosy dzwoneczków. Nie, chwila, to dźwięki gitary.
Prawdę mówiąc, wiedziałam, że ceremonia zaślubin dwóch przedstawicieli rodów czarowników, połączy ich na zawsze fizycznie, psychicznie i duchowo, ale są przecież jakieś granice.
– Nie zapomnę tego dnia, gdy przyjęłam nazwisko Wicca*. Gaja Wicca – powiedziałam z charczącą chrypką, po czym odkaszlnęłam. – Już sama zmiana nazwiska przekwalifikowała mój rodzaj magii. Nie sądziłam, że małżeństwo z Wiccą zmieni tak bardzo moje życie.
– “Ależ nie ma za co” – usłyszałam – “wszystko jeszcze przed tobą. Ród Wicców to bardzo stara i potężna rodzina.”
Powiedział to tak, jakby moje słowiańskie korzenie nie miały znaczenia. Czarownice od strony mojej matki były bardzo potężne, wywodziły się także z rodu szlacheckiego. W przeciwieństwie do Wicców my używaliśmy tylko białej magii. Teraz biała magia spotyka się z czarną. Kiedy tak o tym pomyślę, to nasze dzieci będą uosobieniem magicznego balansu, zaczarowane Jin i Jang. Dzięki zależności wynikającej z linii genetycznej mojego ojca, z pewnością będą to bliźnięta.
– “Nie męcz mnie więcej. Nie mogę już mówić” – poprosiłam w myślach, gdyż gardło bolało mnie od pogawędki.
– “Napij się syropu z czarnego bzu” – zaproponował.
– “Wszystko wypiłam miesiąc temu, ale bez obaw, właśnie sporządzam syrop z sosny. Tylko pozbieram igły z blatu.” – Zaśmiałam się, lecz kilka sekund później dostałam za swoje. Złapałam się za klatkę piersiową, kaszląc jak oszalała.
– “W porządku?” – zapytał Radomir.
– “Tak” – pomyślałam, pociągając nosem ze łzami w oczach.

– “Czy igły sosny nie muszą leżakować parę tygodni w słoiku?” – zapytał, mając przy okazji wiele racji.
– “Muszą, ale ja jestem zdesperowana i rzucę zaklęcie przyśpieszenia. To samo, które ostatnio pomogło mi z eliksirem na brodawki babci Leopoldii. Eliksir uwarzył się w trzy minuty, teraz będzie podobnie”.
– “Skończ przygotowywania syropu i wracaj do łóżka. Szkoda, że nie mogę być teraz w  domu, zrobiłbym to za ciebie.” – W tle usłyszałam dzwonek i komunikat z głośnika (wchodzisz za trzydzieści sekund) – “Muszę kończyć. Zaraz wchodzę na scenę.”
Mimo że nie mogłam być na koncercie Radomira, to słyszałam muzykę oraz czułam podekscytowanie zespołu.
– “Daj czadu.”
Pozbierałam resztki igieł ze stołu. Jeszcze raz je zmiażdżyłam, po czym wsypałam razem z cukrem do słoika. Zakręcając słoik, wypowiedziałam zaklęcie przyśpieszenia. Nie musiałam długo czekać na efekty. Gotowy syrop wypiłam duszkiem i wróciłam do łóżka. Do snu słuchałam ballady rockowej i klimatycznej solówki, granej przez Radomira.



Wicca* - oryginalnie oznacza czarostwo lub czarownictwo, jak sama nazwa wskazuje, nawiązuje do historycznych czarownic. "Wicca" jest podzbiorem "czarostwa". Wicca, najstarsza forma współczesnego czarostwa.

5 komentarzy:

  1. Bardzo klimatyczny tekst :D Bez problemu można sobie całą tą sytuację wyobrazić ;) Fajnie wytłumaczona telepatia miedzy Tobą a Twoim mężem :D Jak zwykle, bardzo dobrze i z przyjemnością czyta się Twój tekst ^^

    OdpowiedzUsuń
  2. Zadziwia mnie to, jak tak prosty i krótki tekst, może być tak przyjemny. Na dodatek nie ułożyłaś nie wiadomo jakiej fabuły, nie było nie wiadomo jak zabawnie albo dramatycznie czy poważnie. Ta lekkość i prostota mnie urzekły. I to epickie nawiązanie do twojego własnego nicku :D, w tym także wytłumaczenie, czym jest "wicca". Mnie się rozmowa Gai i Radomira podoba! Ach, no i wplecenie choroby. Dobrze wiem, co to znaczy co chwila chorować, także łączę się w bólu i rozpaczy XD...
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wiesz co, powinnaś chyba częściej próbować tej formy! Ogólnie jestem fanką 1os (zwłaszcza w zestawie w czasie terazniejsxym xd), a Ty dobrze nią tu operowalas, mimo że scena dość statyczna, ba, w tle grypa, kaszel, chorób, to powinno być flegmatyczne! A nie jest Dzięki tej 1 osobie tekst zachowal dynamikę.
    Pamiętaj o przecinkach przed czyimś imiennie w sensie zwrotem do kogoś (mógłbyś nie podsłuchiwać, Radomirze/kochanie itp).
    Szczerze mówiąc, to taki conecting non stop... Ja bym psychicznie nie wytrzymała D cenie sb swoją prywatność i nawet męża nie chciałabym w głowie 24h xd
    Przestawilas tak btw te scenke w taki sposób... Jakby to powiedzieć. Ładnie przeplata się fikcja z elementami autobiografii bym powiedziała. To się zazebia że sb na tyle zgrabnie, że, serio, ja tam od dzisiaj zamierzam Cię podejrzewać, że NAPRRAWDE jesteś czarownica! :D
    Pusz częściej w 1 os! Masz mój "aprove" <zatwierdza zostawiając odcisk lapy" xd

    OdpowiedzUsuń
  4. Hej :)
    Coś Ci napiszę - narracja w pierwszej osobie wyszła Ci świetnie, ja chcę jej więcej!
    Scena krótka, ale temat zrealizowany w pełni, do tego poznajemy kawałek historii małżeństwa Gai. Ja go kupuję w pełni. Do tego jest tu jakaś swojskość - te igły sosny wprowadziły jakiś znajomy klimat. Dzięki wielkie za ten tekst. :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Za dzieciaka oglądałam Spirited Away, co nauczyło mnie zwracać uwagę na imiona i nazwy, przez co stało się to dla mnie mega ważne. Tutaj widzę, że na żywym przykładzie można się przekonać, jak prawdziwe nazwiska mają wiele wspólnego z tym, kim się jest :D Czarownice to nic złego, żyją wśród nas i dobrze jest mieć jedną w znajomych :D
    Pierwsza osoba wyszła ci bardzo dobrze, jakbyś była z nią na codzień zaznajomiona, czytało się lekko i z humorem. I tak najbardziej podoba mi się ten Easter Egg z nazwiskiem, to wcale nie jest przypadek moim zdaniem :D Przłożyłaś własne doświadczenia w tekst, co jest niesamowitym motywatorem i inspiracją do pisania. Więcej takich tekstów - na pewno będa lepsze niż "Poczekajka" Michalakowej. Chcę Twoją powieść o Czarownicach. Teraz. :D

    OdpowiedzUsuń