Apel wojskowy:

Nowy temat (czas do 28.04) — Dlaczego? Dlaczego nas wydałeś? Na co było to wszystko?! — Bo czasem bycie tym złym jest zabawniejsze. Klucze: sprej, zasłony, gotowy, poruszać

Namierz cel:

niedziela, 14 kwietnia 2024

[166] Wiersze: Trzeba nam mieć dwa życia ~ Kaja

 


Trzeba nam mieć dwa życia, a może dwa ciała

Aby w jednym z nich dusza zamieszkać chciała


Trzeba nam mieć głowy dwie i dwa rozumy

Aby jeden racjonalnym był, a drugi do zadumy


Trzeba nam serca dwa, jedno do kochania

A drugie przez ludzi i życia koleje do złamania


Trzeba nam dwie noce długie i gwiaździste 

Jedna do snu, a druga na myśli nieczyste


Trzeba nam mieć dwie oczu pary do patrzenia

Jedne by zamykać, a drugie do widzenia


Trzeba nam mieć dwie skóry na sobie

Jedną by była twarda, drugą do głaskania tobie


Trzeba nam dwa słońca i dwa księżyce

By ich blaski korzystniej wpływamy na nasze życie


Trzeba nam mieć co najmniej dwie młodości

Bo czas zbyt szybko mija i w popiół zamienia kości


3 komentarze:

  1. Bardzo podoba mi się twój język - cały wiersz płynie, nie zgrzyta. Rozumiem przesłanie, zabieg jest czytelny. Bardzo mi rezonuje z Szymborską. Osobiście nie zgadzam się z przesłaniem, ale nie zmienia to faktu, że to naprawdę bardzo przyjemny utwór. Gratuluję :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Trzeba nam dwie noce długie i gwiaździste 

    Jedna do snu, a druga na myśli nieczyste



    <3

    Moje ulubione wersy.
    Budzi we mnie ten wiersz... jakas niezgodnosc, jakas ochote na to, zeby wyjsc w noc i szukac sensu. Jakies oburzenie i z trudem oddana racje. Rozumiesz mnie?
    Taki czuje ciężar tego i zastanawiam sie, jakby to bylo? Miec dwa serca, dwie noce, jakby to bylo? Czy byloby latwiej? Czy trudniej. A w glowie gra mi the fault lines. Taka w tym widze melodię.

    OdpowiedzUsuń
  3. Hej :)
    Jak ja nie umiem w wiersze, tak Twoje zawsze mają w sobie to coś, co każe mi się zatrzymać i się nad nimi zastanowić. Ciekawie ujęte, pozostawia w zadumie. Do mnie akurat najbardziej trafia ten o dwóch skórach - przydałoby się tak mieć.

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń