Apel wojskowy:

Nowy temat (czas do 26.05): Jestem przy tobie. Nieważne, co jeszcze przyjdzie ci do głowy, jestem przy tobie. Klucze: sądzić, nachalny, patyzant, wygodnie

Namierz cel:

poniedziałek, 18 grudnia 2023

[159] Wiersze: Śnieżna kula ~ Kaja



Szare poranki witają zbyt późno

O świcie ku celom już zmierzam

Świetlików szukać na próżno

Ciemnościom ze snów się zwierzam


W oddali światłem latarnie mrugają

Chłodem po twarzy muska wiatr

Ptaki wschód słońca śpiewem witają

Do życia powoli budzi się świat


Melodia w powietrze wzlatuje powoli

By opaść z płatkami śniegu na bruk

Wiewiórki piskliwie protestują gwoli

Braku żywności podbiegają do nóg


Świat jakby w sobie został zamknięty

Wstrzymuje oddech, zaciska pięści

Jak woda w jeziorach trwa zamarznięty

Chce tylko rok zakończyć po części


Obłoczki z ust ulatują ludziom bezdomnym

Kaleczą skórę miliony lodowych igiełek

Jak nigdy czują się wtedy bezbronni

Spoglądają w odbicia pustych butelek


Zabiegani ludzie przemykają tuż obok

Martwiąc się rzeczami wszak nieistotnymi

Wskakując w błahych obowiązków potok

Myśląc że są od nich jakkolwiek innymi


Lewitują gdzieś metr nad ziemią umysłem

O świecie w okowach mrozu zapominając

Wielbiąc konsumpcjonizm każdym zmysłem

W śnieżnej kuli do wiosny trwając 


 

2 komentarze:

  1. Kurcze to porownanie do zycia w snieznej kuli jest strzalem w dziesiątkę. Bardzo trafne. I to zdanie najmocniej we mnie zostalo. Caly wiersz odbieram troche jako wizje dystopii, o ktorej ostatnio rozmawiałysmy, choc tez mocno opisuje po prostu naszA rzeczywistość, ten konsumpcjonizm, pogon za pieniadzem. Smutne to. I w takim nastroju pozostawiaja mnie twoje wersy. Duzo do przemyślenia, refleksji. Powinien trafic ma wieksza grupe odbiorcow ten wiersz. Mysle, ze mialby sile zatrzymac w pędzie ludzi. Jak czarodziejsie zaklecie.
    We mnie duzo przemyslen.

    OdpowiedzUsuń
  2. Hej :)
    Zgadzam się z Wilczy, ta kula śnieżna jako metafora to świetne porównanie, odnajduję się w tym. Całość utworu jest jakaś taka przygnębiająca, przy czym porusza problemy społeczne, czego się nie spodziewałam.
    Daje do myślenia.

    Pozdrawiam
    Miachar

    OdpowiedzUsuń