Apel wojskowy:

Nowy temat (czas do 26.05): Jestem przy tobie. Nieważne, co jeszcze przyjdzie ci do głowy, jestem przy tobie. Klucze: sądzić, nachalny, patyzant, wygodnie

Namierz cel:

niedziela, 12 listopada 2023

[156] Wiersze: Epicki bohater ~ Kaja

 


Z przysięgi złożonej nad grobem

Wynikła twoja pomoc dla świata

Osobistą ochronę nad skarbem

Wypełniałeś przez młode lata


Mieczem i tarczą władałeś

Idąc samotnie z odsieczą

Krew swoją nie raz przelałeś

Walcząc z siłą złowieszczą


Dbałeś aby w ręce cudze

Nie trafił artefakt święty

Lecz gdy życie twoje przeminie

Obietnicą nie będziesz juz wtedy objęty


Musisz zastępcę znaleźć godnego

Z honorem i dobrem w sercu

By złożył obietnice dla straca radego

Że posługę zakończy w tym miejscu


Oddaj dar i ciężar zarazem

Stań z wybrańcem przed ołtarzem

Niech zmówi przysięgi te same słowa

Aż się zacznie twoje życie od nowa


Odejdź po cichu z głową wysoko

Dostrzeż w świecie człowieka innego

Nie sięgaj pazernie po srebro i złoto

Bądź godzien opowieści wiecznej


2 komentarze:

  1. Hej :)
    Poczułam się jak na średniowiecznym dworze, kiedy waleczny rycerz, po wielu latach walk i wykonywania swej posługi, otrzymuje nakaz, by złożyć broń i spocząć, zaznać spokoju, który mu się należy. Podziwiam za rymy, mnie wciąż takie wiersze nie wychodzą.
    Bardzo plastyczny obraz zamknęłaś w tym wierszu, wow.

    Pozdrawiam
    Miachar

    OdpowiedzUsuń
  2. Noooo Ci powiem, ze Konrad Walenrid wjechal na salony! ;D kurde, to brzmi jak poczatek sredniowiecznej ballady. Jest podniosle i jest epickie. Mroczne i ciezkie ciezarem tej obietnicy. Ujelo mnie. Ma to taki fantasy urok i nie tyle finql fantasy mam na mysli, choc tez, bo tam tez zawsze ciezko, a o tym tez mowie, ale tez takie klasyczne fantasy po prostu. Czytalabym dalej, tu powinna byc fabula normalnie, jedziesz Konrad, jedziesz!!! ;D

    OdpowiedzUsuń