Apel wojskowy:

Nowy temat (czas do 26.05): Jestem przy tobie. Nieważne, co jeszcze przyjdzie ci do głowy, jestem przy tobie. Klucze: sądzić, nachalny, patyzant, wygodnie

Namierz cel:

niedziela, 16 lipca 2023

[150] Wiersze: Ciemna noc duszy ~ Kaja

 

Na tej drodze ciemności się nie ulęknę

Pójdę po omacku do przodu

Rąk przed siebie wyciągać nie będę

Usłucham podszeptów o wartość honoru


Będę kroczyć pewnie z odwagą

Z głową uniesioną i wzrokiem wysoko

Nie potknę się o ścieżki splątane

Nie wpadnę po same kolana w błoto


Rozpalę światło w tych mrokach

Pstrykne z palców, wzniecę płomienie

Podaruje ciepło, światło i lśnienie

W ognistą bestię się przemienię


I choćby zimny wiatr zmroził mi kości 

A zęby trzaskały do dźwięków grzechotek

Rozpalę ten ogień z mych trzewi piekielny

Nawet jeśli w popiół obrócę się potem


Rozjaśnię cienie, w których demony sie kryja

Wypędzę zawszone licho do ziemi

Niegasnący ogień na sobie przywdzieje

Aż w wieczności się ogień roznieci


Zanuce melodie wdzięczna i ckliwa



Gdy iluzja rozmyje się wokół

A świat pochłoną znów cienie




Zachłysnę się piekącymi iskrami

Spróbuje ugasić słowa rzewnymi łzami

Wykrzyczę cały ból i cierpienie

Wyzionę z siebie ostatnie tchnienie


2 komentarze:

  1. Ale mrocznie!! I ja nie wiem, czy to ze mną już jest tak porobione, czy co, że ja wszędzie teraz widzę eikony! No bo aż się nie dało myśleć o Ifrycie podczas czytania, a zeby bylo smiesznie, troche ten wiersz przypomina mi część własnego tekstu.
    To przejscie na koncu, wydzielone wielokropkami, jej, coś mnie zakuło. Jednoczesnie była to taka przerwa, takie wytchnienie, przez moment, od ciezaru, ktory niesie wiersz, taka chwila na oddech, zeby potem przyjebał koniec. Choc, nie wiem czemu, jakos rytmicznie odczytałam to w glowie jako deklaracje, bez 'sprobuje', tylko 'Ugasze slowa rzewnymi łzami." No i BOOM, the plot is thicking.
    Bardzo mroczna interpretacja piosenki. Bardziej w niej widzę nawet sposób wykonania, niz sam tekst, jakis bardzo podobny pokład emocjonalny jak Giants niesie ten wiersz. Ma bardzo podobny rytm, podobnie go przeżyłam. Słowa niemal też krzyczały w mojej głowie </3

    OdpowiedzUsuń
  2. Hej :)
    O kurczę. Pozostawiłaś mnie z otwartą buzią, uczuciem, że miejsce miała rzecz, na którą zdobyć mogą się tylko odważni. Jak zauważyła Wilczy, jest tu mrocznie, ale przy tym widzę tu determinację i siłę. Podziwiam Cię za to, że umiesz tworzyć rymy w wierszach, ja nie mam takiej umiejętności. Dziękuję za ten obraz.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń